czwartek, 2 września 2010

na przekór deszczowej pogodzie - stawiam na kolory :)

U mnie, jak z bollywoodzkiego filmu - czasem słońce czasem deszcz, a do tego okropnie zimy wiatr, brrr... dlatego wzięłam się za robótki. Przypadły mi do gustu białe kolczyki, które ostatnio pokazywałam i postanowiłam zrobić różne warianty kolorystyczne. Każde szydełkowe kółeczko ma średnicę ok. 3 cm. Niby ten sam wzór, a jednak całkiem inaczej każdy kolor się prezentuje...


zrobiłam jeszcze kilka wariacji na temat powyższych kolczyków ;)

z kremowymi drewnianymi koralikami czerwień chyba wygląda jakoś delikatniej... 


czerń i burgundowe koraliki, a do tego metalowe podłużne koraliki z wytłaczanymi kwiatkami (jakoś nie mogłam się zdecydować na dodatki...)


w szarościach 


a tu turkus i fiolet - odważne połączenie ;)


Pobawiłam się też trochę moherową włóczką. Nie potrafię filcować (tzn. jeszcze nie miałam okazji spróbować...), ale udało mi się zrobić prawie filcowe kulki ;) Wyszydełkowałam z kudłatej włóczki kulki i dobrze wypchałam (bez koralika w środku są naprawdę leciutkie), a następnie dobrze wyczochrałam ;) a oto efekty tego czochrania 

malutkie niebieskie kuleczki (ok. 1,5 cm) - długość z biglem ok. 4,5 cm
tu nieco większe kulki  (ok. 2cm) w połączeniu z błyszczącymi kulami (na zdjęciu nie potrafię oddać jaką poświatę robią...), a całość zawisła na długim biglu i powstały kudłate dyndołki (długość z biglem ok. 6,5cm)
jako ostatni powstały zielone duże kule (ok. 2,5 cm), a kolczyki które z nich powstały kojarzą mi się z arbuzami :) długość z biglem ok. 7 cm, niesforne się okazały, bo za nic nie chciały mi grzecznie pozować do zdjęcia i kolory wyszły przekłamane, bo zieleń wcale nie wyszła taka nasycona i soczysta jak w rzeczywistości...
Skończyłam też już chłopską ferajnę do wieńca, ale fotki wrzucę później, jak będzie całość gotowa ;) mogę jedynie już napisać, że efekt przeszedł moje wyobrażenia, oczywiście na "+" ;)

Słoneczka Wam życzę. Tylko słoneczka. Bez deszczu ;)

14 komentarzy :

  1. Jestem zachwycona Twoimi kolczykami!!!
    Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też jestem zachwycina. Zapraszam na Candy do mnie http://aniajura.blogspot.com/2010/08/wymianko-candy-na-powitanie-jesieni.html

    OdpowiedzUsuń
  3. O! Takie kolory to ja lubie.Podobaja mi sie wszystkie bez wyjatku.

    OdpowiedzUsuń
  4. pięknie tu u Ciebie, a kolczyki - każda para - przepiękne, przecudne i w ogóle. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. jak zwykle super! i ilekroć pomyślę o szydełkowych kolczykach na myśl przychodzi mi "Mata" :D ciekawe czemu ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Prześliczne kolczyki:)Podziwiam:)Rózwnież zyczę sloneczka:)Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Martusia
    Cudne :)Te turkusowe pasują do mojej broszki
    gorące pozdrowienia Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne te biżutki - a super filcaczki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mato - wszystkie Twoje kolczyki sa jak sloneczko w pochmurny dzien.Gdy patrze na te przepiekne kolorki,az sie moje oczka ciesza:-)I oczywiscie-ta precyzja wykonania-sliczne,naprawde sliczne...
    Pozdrawiam Cie cieputko-psiankaDK-

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziekuję kochane za tyle miłych słów!

    OdpowiedzUsuń
  11. Hi, I like your blog soo much,
    I am from Brazil, I love craft...
    http://agulhaetricot.com
    http://agulhaetricot.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Martuś... musze przyznać,że mało optymistycznie podchodziłam do szydełkowych kolczyków... Ale od jakiegoś czasu,wchodząc do Ciebie na blog dałam sie zauroczyć... Świetne te kwiatuszkowe kolczyki... kolorowe i wesołe... Oj wzięło mnie.. wzięło...

    :)
    Pozdrawiam serdecznie... :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Wszystkie prace i zdjęcia zamieszczone w tym blogu są wyłączną własnością autorki (jesli jest inaczej, zawsze wyraźnie jest to zaznaczone).
Kopiowanie, wykorzystywanie, rozpowszechnianie, przetwarzanie w jakikolwiek inny sposób zdjęć oraz wzorów prac bez zgody autorki jest zabronione.
Wszelkie prawa zastrzeżone
.