niedziela, 17 grudnia 2017

Świąteczny kiermasz dla Teosia

Bardzo rzadko biorę udział w kiermaszach, ale jak jest specjalna okazja - zawsze staram się mobilizować siły. Tak było i tym razem, kiedy to dowiedziałam się, że podczas koncertu charytatywnego dla kolegi z przedszkola Jeremiego odbędzie się też kiermasz, z którego dochód zostanie przeznaczony na dalsze leczenie i rehabilitację Teosia.

Ostatnie tygodnie minęły mi nawet nie wiem kiedy. W pracy ruch, że czasem nie idzie nawet odsapnąć (ale fajnie, bo czas mija bardo szybko), a w domu... szpital. I to na całego. Dlatego też szycie na kiermasz charytatywny, które było zaplanowane na intensywne dwa dni rozciągnęło się na dwa tygodnie - codziennie po troszkę...
Na szczęście motywacja była ogromna, więc sprężyłam się i dzień przed terminem koncertu oddałam torbę ze świątecznymi uszytkami.

Przepraszam za zdjęcia, ale robione były późno w nocy, na szybko telefonem, bo nie miałam już sił rozstawiać sprzętu fotograficznego, a rano trzeba było wstać do pracy.

Znalazł się tam cały las świątecznych drzewek



 Do uszycia wykorzystałam bawełnę w kratkę, surówkę bawełnianą (którą kocham ogromnie), koronki, tasiemki, koraliki oraz polar, który został mi po uszyciu poduszek. Wszystkie ozdoby są doszywane ręcznie (każdy koralik, pomponik, dzwoneczek). Dlatego tyle trwało wykańczanie. Kleju na gorąco użyłam tylko do osadzenia gotowych choinek na patyczkach. Choinki są bardzo proste w formie, ale takie mi się najbardziej podobają (i jak się okazało, nie tylko mi - ponieważ choineczki bardzo szybko zniknęły z kiermaszowego stoiska).

Największym problemem okazało się znalezienie odpowiednich podstawek pod świąteczne drzewka. Zjeździłam pół miasta za małymi, pasującymi doniczkami, aż w końcu odpuściłam. Potem próbowałam przygotować je z desek po paletach, ale niestety nie było już czasu na eksperymenty, więc ostatecznie, dzięki pomysłowi męża, choinki zostały osadzone na styropianie i takie styropianowe "doniczki" zostały ozdobione gniecionym papierem pakowym oraz sznurkiem lnianym.

Eksperymentalnie uszyłam też dwie milusie poduszki z polaru z aplikacjami. Okazało się, że strach ma wielkie oczy i nawet przyszycie aplikacji renifera nie było takie trudne. Są to moje pierwsze, ale zapewne nie ostatnie poduchy z aplikacjami.

W organizację koncertu zaangażowało się mnóstwo osób, które przygotowały wiele występów (wszystkie grupy przedszkolne, młodzież, mieszkańcy), stoisk, licytacji... Było pięknie, wzruszająco i bardzo świątecznie. Każdy jak mógł otworzył swoje serce oraz portfel. Efekt? Zebrano ponad 17 000 złotych! I cieszę się ogromnie, że mogłam dorzucić coś od siebie. Jednocześnie zdaję sobie sprawę, że to tylko kropelka w morzu... 

Na stronie miedziowe.pl można przeczytać relację z koncertu => KLIK

Profil FB Teosia (który prowadzi Jego Mama) => KLIK

Teosiowi można pomóc również wpłacając pieniądze na konto
 
Fundacja "Złotowianka"
ul. Widokowa 1, 77-400 Złotów
nr konta: 25 8944 0003 0002 7430 2000 0010
z dopiskiem "Darowizna na rzecz Teodor Leitan L/45" 
bądź przekazać 1% podatku (już niebawem  czas rozliczania się z fiskusem)

KRS: 0000308316, cel szczegółowy: Teodor Leitan L/45
************************************************************************
W okresie przedświątecznym gdzieś tam między gonitwą za prezentami, barszczem, uszkami i makowcem warto się na chwilę zatrzymać i dorzucić do wirtualnej puszki. Jak nie Teosia, to innej, potrzebującej naszego wsparcia osoby. 
W moim liceum (najlepszym na świecie, ma się rozumieć) przez cztery lata codziennie przechodziłam obok wielkich tablic z cytatami. Ten jeden, autorstwa Jana Pawła II, zapamiętałam najlepiej i zawsze mam go w głowie: 
"Człowiek jest wielki nie przez to, co posiada, lecz przez to, kim jest; nie przez to, co ma, lecz przez to, czym dzieli się z innymi."

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Wszystkie prace i zdjęcia zamieszczone w tym blogu są wyłączną własnością autorki (jesli jest inaczej, zawsze wyraźnie jest to zaznaczone).
Kopiowanie, wykorzystywanie, rozpowszechnianie, przetwarzanie w jakikolwiek inny sposób zdjęć oraz wzorów prac bez zgody autorki jest zabronione.
Wszelkie prawa zastrzeżone
.